Un terç del veïnat assessorat de Campclar paga un sobrecost energètic que desconeix

Acte de presentació de les dades A-porta a Campclar.
10 d’Octubre de 2017.- A un terç dels veïns i de les veïnes de Campclar que ha estat atès per l’acompanyament de l’equip d’A-porta – 54 d’un total de 157 llars assessorades– els manca coneixement sobre les diferents bonificacions aplicables als rebut d’aigua i de l’electricitat, i tenen aplicades característiques incorrectes del servei que fa encarir la factura, com per exemple el concepte de potència contractada. També aquest terç tenen molts serveis extres de gas i d’electricitat venuts a vegades “enganyosament” per comercials subcontractats de les companyies energètiques.
Aquesta realitat trobada a les llars ha fet que l’equip de Picaportes d’A-porta hagi hagut d’intervenir en un 46% dels casos sobre el rebut de l’electricitat; en un 20%, sobre el rebut de l’aigua i en un 10% dels casos sobre el del gas. Les actuacions han anat destinades majoritàriament al canvi de comercialitzadora per passar al mercat regulat, ajustar la potència, per aplicar la discriminació horària o per demanar el bo social. Quant a les factures d’aigua, les actuacions s’han centrat en l’ampliació de trams i la bonificació per a les famílies nombroses. Aquestes gestions han estat assumides o compartides en un 81% pels Picaportes; l’equip de persones del projecte i que són veïns i veïnes del mateix barri que assessoren els seu veïnat. (Seguir llegint)